INDIJSKA TAKTIČKA BESPILOTNA LETELICA TAPAS!

Andrej Mlakar

Indija o dalje nastavlja razvoj domaće taktičke bespilotne letelice Tapas BH-201. Ukupno je napravljeno 5 prototipova, od kojih su dva izgubljena u udesima, prvi u septembru 2019. a drugi u avgustu 2023 prilikom probnog leta uoči nastavka intenzivnih testiranja.

Kompanija DRDO je nosilac razvoja ove bespilotne letelice

TAPAS je taktička bespilotna letelica za srednje visine namenjena za izviđanje. Predstavlja indijski odgovor na američke bespilotne letelice MQ-1 Predator i MQ9 Repair. Prvi lete ove bespilotne letelice obavljen je 2016. godine.

Tokom opitne faze, proizvedeno je bilo još pet dodatnih prototipova blizu proizvodne varijante sa dvostrukim turboelisnim motorima NPO-Saturn 36MT snage 74,57 kV (100 KS). ADE takođe pokušava da smanji težinu Tapasa za 260 kg.

Platforma koja se sada razvija za duže vremensko osmatranje sposobna da koristi precizno oružje. Sa ukupnom dužinom od 9,5 m i rasponom krila od više od 20,6 m, ovoj bespilotnoj letelic je potrebna pista za poletanje i sletanje za razliku od tradicionalnih dronova. Prvobitno je planirano da ova bespilotna letelica ima težinu od 1.800 kg, ali prototipovi su teški 2.200 kg.

Taktičko tehnički podaci za Tapas

Nosivost: 350 kg;

Maksimalna težina: 1.800 kg

Dimezije: dužina 9,5 m; raspon krila 20,6 m

Pogon: 2 × NPO-Saturn 36T motora sa turboelisnim motorom jačine 74,57 kV oko100,00 ks svaki
Propeleri: trokraki propeler konstantne brzine
Maksimalna brzina: 224 km/h
Maksimalni radijus leta 1.000 km
Izdržljivost u letu: 24 časa
Plafon leta: 9,144 m

Postavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.