Andrej Mlakar
Svaka knjiga ili tekst o asimetričnom ratovanju koji je objavljen od 2001. godine počinjao je mistskom pričom o Davidu i Golijatu, kao školskom primeru asimetričnog ratovanja kada je mladi David odneo pobedu nad Golijatom, Filistejcem.
David i Golijat prema Starom zavetu sukobili su se nadomak Jerusalima.
Mladi David, pastir suprostavio se moćnom i naoružanom Filistejcu. Mladi pastir da bi izbegao borbu poslužio se lukavstvom i običnom praćkom pogodio Golijata pravo u glavu. Odnos snaga bio je potpuno neuravnotežen, ali je ipak slabiji David pobedio.
U Bibliji je zapisano: ” tako pomoću praćke i kamena, David je bio jači od Filistejca i obori ga i oduzme mu život, bez mača u ruci”. Ovaj dvoboj simbolizovao je pobedu junaštva nad oružjem i uma nad snagom. Od toga časa, vernici postaju svesni da će ukoliko je stvar koju brane pravedna i bez obzira na sredstva kojim raspolažu, moći da savladaju protivnike.
Pošto je izraelska propagandna mašinerija videla da se vaskolika javnost na društvenim medijima primila na scene kada izraelski vojnici u 21. veku u eri veštačke inteligencije, satelita i dronova koriste katapult, luk i strelu na granici sa Libanom kao da su krstaški ratovi, a sada u propagandnom smislu vratili smo se u biblijska vremena.
Na novom snimku izraelski vojnik u punoj borbenoj opremi koristi kožnu praćku da bi sa njom bacali kamenje preko betonskog zida na libansku stranu gde se nalaze borci Hezbolaha.
Inače identična tip praćki su koristili i Palesntinci u dve “Intifade” kamenja i Al Aksa koje su Izraelcima stvorili velike glavobolje da su morali da koriste tenkove Magah 6B i 7C u okršaju sa palestincima koji su bacali kamenje.
Prema izraelskim medijima, izraelska vojska nije smela da koristi artiljeriju za paljenje vegetacije u blizini svoje prednje operativne baze na libanskoj granici, pa su odlučili da koriste srednjovekovne metode kako bi otežali neprijateljske napade na njih.